Rozdział 3. Ćwiczenia z piłką


Ćwiczenie B1: Podania w parach

Kategoria: T1, boisko

Liczba kajakarzy: dwóch lub więcej

Umiejętności

  • podawanie
  • łapanie

Ćwiczenie

  1. Dwóch graczy siedzi naprzeciwko siebie w odległości 1m.
  2. Podają między sobą piłkę.
  3. Doległość pomiędzy graczami jest stopniowo zwiększana, aż do 6m.

Komentarz

Ćwiczenie może być stosowane do różnych rodzajów podań. Zacznij od małej odległości i rzuców powoli, tak aby podkreślić technikę. Nacisk powinien być kładziony na precyzję. Rozłóż każdy rzut na składniki. Dla podań w stylu baseballowym, zacznij od używania tylko przedramienia i nadgarstka (bez obrotu ciała). Zwiększ odległość do 2m i dodaj częściowym obrótem ciała. Następnie zwiększ do 3m i dodaj pełny obrótem ciała.

Ćwiczenia z podań łukiem zaczynaj również od odległości 1m.

Dla odmiany, gracze mogą rzucać piłką z zamkniętymi oczami, używając głosowych wskazówek kierunku od gracza łapiącego.


Ćwiczenie B2: Podania w grupie

Kategoria: T1, boisko

Liczba kajakarzy: czterech lub więcej

Umiejętności

  • podawanie
  • łapanie

Ćwiczenie

  1. Gracze tworzą koło i zwracają się twarzą do jego środka.
  2. Piłka jest rzucana pomiędzy graczami.

Komentarz

Ćwiczenie może być stosowane do wszystkich rodzajów podań. Zwiększ koło, aby rzuty musiały być silniejesze. Możesz wprowadzić zasadę, że gracze mają rzucać co drugiemu, lub trzeciemu, graczowi.

Aby zwiększyć trudność, gracze mogą wiosłować w kółku, by podać i odebrać piłkę w ruchu. Można użyć dwóch lub więcej piłek, aby zwiększyć tempo i skupienie. Zmień kierunek wiosłowania, aby ćwiczyć obie strony ciała.


Ćwiczenie B3: Pogoń za piłką

Kategoria: T1, boisko

Liczba kajakarzy: pięciu lub więcej

Umiejętności

  • sprint
  • podawanie
  • skręcanie
  • blokowanie

Ćwiczenie

  1. Gracze tworzą koło.
  2. Podaj piłkę do gracza naprzeciwko i natychmiast płyń za piłką.
  3. Przejmij pozycję gracza, który odebrał piłkę (on powinien rzucić piłkę i rozpocząć sprint zanim do niego dotrzesz).

B3: Pogoń za piłką

Komentarz

Gracze sprintują, aby wywierać presję na odbierającym graczu, aby ten podał piłkę i ruszył w sprint. Dokładne podawanie jest kluczowe. Dla odmiany sprintujący gracz może próbować zablokować podanie odbierającego gracza. Dla dodatkowego wyzwania wprowadź dwie piłki do gry.


Ćwiczenie B4: Podawanie ręką – 1

Kategoria: T2, jezioro Liczba kajakarzy: trzy

Umiejętności

  • podawanie pod ręką i podawanie bejsbolowe
  • łapanie

Ćwiczenie

  1. Trzej gracze płyną do przodu w pokazanym ustawieniu.
  2. Piłka zaczyna się u (1) i jest podawana do (2) za pomocą lewego podania pod ręką.
  3. (2) łapie piłkę prawą ręką, przyciskając ją do klatki piersiowej. Następnie kładzie piłkę na wodzie po prawej stronie kajaka.
  4. Kiedy formacja kontynuuje płynięcie do przodu, (3) zbiera piłkę i podaje ją do (1).

B4: Podawanie ręką - 1

Komentarz

Gracze zamieniają się pozycjami dla odmiany.


Ćwiczenie B5: Podawanie ręką – 2

Kategoria: T2, jezioro Liczba kajakarzy: trzy

Umiejętności

  • podawanie z tyłu
  • podawanie pod ręką

Ćwiczenie

  1. Trzej gracze ustawiają się tak jak w ćwiczeniu B4.
  2. (3) zaczyna rzucając piłkę 1-2m przed (2).
  3. (2) zbiera piłkę i podaje ją pod ręką do (1).
  4. (1) rzuca piłkę na wodę przed (3), aby ponownie rozpocząć ćwiczenie.

Komentarz

Gracze zamieniają się pozycjami dla odmiany.


Ćwiczenie B6: Trójkąt

Kategoria: T1, boisko

Liczba graczy: sześciu lub więcej

Umiejętności

  • podawanie
  • łapanie
  • sprint

Ćwiczenie

  1. Gracze tworzą trójkąt, z grupą w każdym z rogów.
  2. Pierwszy kajakarz w grupie A zaczyna z piłką i podaje do pierwszego kajakarza w grupie B sprintującego w kierunku grupy C.
  3. B odbiera piłkę po prawej stronie i podaje do C. B dołącza do grupy C.
  4. C podaje do gracza z A sprintującego w kierunku grupy B.
  5. A odbiera piłkę po prawej stronie i podaje do B. A dołącza do grupy B.
  6. B podaje do C sprintującego w kierunku grupy A.
  7. Ćwiczenie jest powtarzane, aż wszyscy gracze będą sprintować.

B6: Trójkąt

Komentarz

Wykorzystaj to ćwiczenie do podań typu baseball oraz podań dwuręcznych. Stosuj je do podań lewą i prawą ręką, jak również do łapania jedną ręką. Dla urozmaicenia gracze mogą rzucać piłkę nad przedni pokład, łapiąc ją wioślem. Opisane ćwiczenie rotuje A–B–C. Dla zręczności trenuj także A–C–B. Utrzymuj ścisłą formację trójkąta i szybkie tempo.

W celu utrudnienia, użyj dwóch piłek. Pierwsza zaczyna w grupie A, druga zaczyna w grupie C, podając do sprintującego gracza z A, tuż po tym, jak pierwsza piłka zostanie rzucona.


Ćwiczenie B7: Podania w równoległych liniach

Kategoria: T2, jezioro

Liczba graczy: cztery lub więcej

Umiejętności

  • podanie
  • prędkość
  • wytrzymałość

Ćwiczenie

  1. Gracze tworzą dwie równoległe linie w odległości około 3m od siebie i wiosłują naprzód razem.
  2. Piłka zaczyna od lewego przodu, jest podawana w prawo, a następnie między liniami, jak pokazano na rysunku.
  3. Gdy piłka dociera do ostatniego gracza, wraca w ten sam sposób.

B7: Podania w równoległych liniach

Komentarz

Ćwiczenie powinno być kontynuowane przez 100m lub więcej. Wyzwaniem jest utrzymanie dwóch linii równolegle i nie pozwolenie, aby piłka spadła na wodę. Można używać różnych rodzajów podań. Gracze podający piłkę powinni obrócić się twarzą do osoby, do której podają. Gracze odbierający piłkę powinni obrócić się twarzą do osoby, która podaje piłkę.


Ćwiczenie B8: Gwiazda

Kategoria: T2, boisko

Liczba graczy: dziesięciu lub więcej

Umiejętności

  • podanie
  • sprint

Ćwiczenie

  1. Gracze tworzą pięcioramienną gwiazdę z dwoma lub więcej graczami w każdym z punktów.
  2. Gracz A podaje do B i sprintuje do B. A zajmuje miejsce w grupie B.
  3. Gracz B podaje do C i sprintuje do C. B zajmuje miejsce w grupie C.
  4. Gracz C podaje do D i sprintuje do D. C zajmuje miejsce w grupie D.
  5. Gracz D podaje do E i sprintuje do E. D zajmuje miejsce w grupie E.
  6. Gracz E podaje do A, aby kontynuować ćwiczenie.

B8: Gwiazda

Komentarz

Dobre ćwiczenie dla dużych drużyn. Na początku gracze podają i gonią za piłką. W miarę rozwoju umiejętności gracze mogą aktywnie blokować piłkę, gdy odbiorca podaje do następnego gracza. Dla dodatkowej presji wprowadź drugą piłkę, zaczynając od grupy C.


Ćwiczenie B9: Długie podania

Kategoria: T3, boisko

Liczba graczy: osiem lub więcej

Umiejętności

  • długie podania
  • szybkie ataki
  • prędkość

Ćwiczenie

  1. Gracze ustawiają się w czterech grupach, jak pokazuje rysunek.
  2. Nieruchomy (1) podaje piłkę do sprintującego (3). Po podaniu, przenosi się na koniec grupy B.
  3. (3) podaje piłkę do (5). (3) przenosi się na koniec grupy C.
  4. (5) podaje do sprintującego (7). Po podaniu, przenosi się na koniec grupy D.
  5. (7) podaje do (2), który jest teraz na początku grupy A.

B9: Długie podania

Komentarz

Grupy są ustawione w odległości co najmniej sześciu metrów. Podania mogą być do rąk lub na wodę, jeden metr przed kajakiem. Można używać podań prostych i lobów. Aby zwiększyć trudność, rzuć piłkę nad dziobem lub nad rufą kajaka, aby zawodnik musiał złapać ją wiosłem. Gdy ćwiczenie zaczyna się od grupy A, gracze łapią piłki po prawej stronie. Dla urozmaicenia zacznij ćwiczenie od grupy B, aby gracze łapali piłkę po lewej stronie ciała. Dwie piłki zwiększają koncentrację i utrzymują graczy w ruchu. Zacznij jedną piłką od grupy A, drugą piłką od grupy C.


Ćwiczenie B10: Rzuty z 6m

Kategoria: T1, boisko

Liczba graczy: jeden lub więcej

Umiejętności

  • strzały na bramkę

Ćwiczenie

  1. Gracz staje na linii 6m, bezpośrednio przed bramką. Nie ma bramkarza.
  2. Połóż wiosło na wodzie, obok kajaka, ale po stronie przeciwnej do rzutu.
  3. Siedź prosto i umieść piłkę na wodzie z ręką spoczywającą na niej. Druga ręka jest zrelaksowana i leży na fartuchu.
  4. Strzelaj do bramki, celując w jej środek.

Komentarz

Celem ćwiczenia są pewne rzuty na bramkę przygotowującego do wykonania karnego. Dzięki stosowaniu rutyny wiosła na wodzie, ręki na pokładzie i ręki na piłce, kontroluje się presję chwili. Używaj jedno, albo oburęcznych rzutów.


Ćwiczenie B11: Rzut karne z 4m

Kategoria: T2, boisko

Liczba graczy: dwóch lub więcej

Umiejętności

  • rzuty karne

Ćwiczenie

  1. Gracz staje 4m od bramki i bezpośrednio przed nią, na przeciwko bramkarza.
  2. Trzymaj wiosło ręką przeciwną, do tej którą rzucasz.
  3. Siedź prosto i umieść piłkę na wodzie z ręką spoczywającą na niej. Druga ręka jest zrelaksowana i trzyma wiosło na wodzie.
  4. Oceń prawdopodobną akcję blokującą bramkarza.
  5. Celowo rzucaj w określony róg lub próbuj wywołać określoną reakcję bramkarza.

Komentarz

Przydatne ćwiczenie do praktykowania rzutów karnych.


Ćwiczenie B12: Kłębek

Kategoria: T2, boisko

Liczba graczy: nie więcej niż osiem

Umiejętności

  • podanie
  • łapanie
  • skręcanie
  • intensywność

Ćwiczenie

  1. Gracze pływają w dowolnie wybranym miejscu na obszarze o wymiarach około 12 x 12 metrów.
  2. Podawaj piłkę do rąk do osób, które są gotowe do złapania.

Komentarz

Jest to doskonałe ćwiczenie rozgrzewkowe, które kształtuje skupienie i pracę zespołową. Wprowadź zasady, aby było skuteczne:

  • podawaj prosto do rąk, bez lobów
  • podawaj tylko do poruszającego się gracza. Okrzyk "piłka" może wydawać gracz rzucający, albo ten, który o nią prosi.
  • podania muszą być pewne w stu procentach - brak upuszczonych piłek
  • po podaniu piłki gracz energicznie przyspiesza przez pięć pociągnięć wiosłem
  • utrzymuj drużynę w ruchu, w skupieniu i z prędkością.

Ćwiczenie B13: Warkocz

Kategoria: T3, boisko

Liczba graczy: trzech lub więcej

Umiejętności

  • podawanie, odbieranie
  • sprint
  • zmiana kierunku

Ćwiczenie

  1. Uformuj grupy graczy w punktach A, B i C.
  2. (1) podaje do poruszającego się (2), śledzi piłkę i skręca w prawo.
  3. (2) podaje do poruszającego się (3), śledzi piłkę i skręca w lewo.
  4. (3) podaje do poruszającego się (1), śledzi piłkę i skręca w prawo.
  5. (1) podaje do poruszającego się (2), śledzi piłkę i skręca w lewo.
  6. (2) podaje do poruszającego się (3), śledzi piłkę i skręca w prawo.
  7. (3) podaje do poruszającego się (1), śledzi piłkę, skręca w lewo i kończy ćwiczenie.
  8. (1) podaje do poruszającego się (2), śledzi piłkę, skręca w prawo i kończy ćwiczenie.
  9. (2) strzela i kończy ćwiczenie.

B13: Warkocz

Komentarz

Jest to złożone ćwiczenie, które wymaga czasu, by je opanować – świetnie sprawdza się do utrzymania graczy w gotowości! Zacznij powoli i pozwól graczom prowadzić piłkę przed podaniem. Podanie może być do wody, przed poruszającym się graczem. W miarę rozwoju umiejętności podawaj do obu rąk, a następnie do jednej ręki. Zauważ, że piłka porusza się po środku boiska ścieżką w kształcie zigzagu. Upewnij się, że gracze dobrze rozumieją kolejność swoich działań. Dla gracza (2) kolejność działań wygląda następująco: Przyjmij piłkę z prawej strony - podaj prosto przed siebie - wiosłuj / skręć w lewo - odbierz piłkę z lewej strony - podaj prosto przed siebie - wiosłuj / skręć w prawo - przyjmij piłkę z prawej strony. Każdy gracz wykonuje te same czynności, ale zaczyna przyjmować piłkę z prawej lub lewej strony w zależności od swojego miejsca początkowego.


Ćwiczenie B14: "Box"

Kategoria: T3, boisko

Liczba graczy: dwóch lub więcej

Umiejętności

  • sprint
  • podawanie

Ćwiczenie

  1. (1) podaje do (2), który płynie do przodu.
  2. (2) kładzie piłkę na wodzie, obraca się i sprintuje z powrotem.
  3. (1) sprintuje do piłki, obraca się, podnosi ją i podaje do (2) zanim wróci on na start.

B14: Box

Komentarz

Kładź piłkę dokładnie przed (1), aby był sprint do piłki był w linii prostej. (1) sprintuje do piłki, gdy tylko zostanie ona położona na wodzie. (2) musi bardzo się starać, aby próbować wydostać się z zasięgu rzutu.


Ćwiczenie B15: "Zza pleców"

Kategoria: T2, boisko

Liczba graczy: pięć lub więcej

Umiejętności

  • łapanie podań zza pleców
  • podawanie

Ćwiczenie

  1. Gracz (1) płynie do przodu.
  2. (2) podaje do (1).
  3. (1) podaje do (4) i zajmuje miejsce obok (6).
  4. (5) płynie do przodu.
  5. (4) podaje do (5).
  6. (5) podaje do (3) i zajmuje miejsce obok (2).
  7. (2) płynie do przodu, aby odebrać piłkę od (3) i kontynuować ćwiczenie.

B15: "Zza pleców"

Komentarz

Ćwiczenie kładzie nacisk na łapanie piłki zza pleców. Gracz łapiący piłkę obraca się, aby skierować twarz w stronę nadchodzącej piłki i woła po nią. Można używać rzutów prostych lub podań dwuręcznych. Wykonując ćwiczenie z pięcioma graczami, ćwiczenie musi rozpocząć się od grupy trzech graczy.


Ćwiczenie B16: Zwroty

Kategoria: T2, boisko

Liczba graczy: pięć lub więcej

Umiejętności

  • podawanie
  • widzenie obwodowe
  • opanowanie kajaka

Ćwiczenie

  1. (1) płynie do przodu i robi ostry zwrot w prawo.
  2. (2) podaje piłkę do (1).
  3. Po przyjęciu piłki, (1) podaje ją do (4).
  4. (1) kontynuuje płynięcie i zajmuje miejsce obok (4).
  5. Ćwiczenie kontynuuje (5), który robi zwrot, aby odebrać piłkę od (4).

B16: Zwroty

Komentarz

Urozmaicaj ćwiczenie używając podań prostych, lobów i podań dwuręcz. Gracz, który ma odbierać piłkę, woła po nią. Wykonując ćwiczenie z pięcioma graczami, ćwiczenie musi rozpocząć się od grupy trzech graczy.


Ćwiczenie B17: Podaj i ruszaj

Kategoria: T1, boisko

Liczba graczy: dwóch lub więcej

Umiejętności

  • sprint
  • podawanie
  • łapanie

Ćwiczenie

  1. Podający wrzuca piłkę do sprintującego kajakarza.
  2. Sprinter natychmiast odrzuca piłkę.
  3. Piłka jest wrzucana i zwracana trzy lub więcej razy.

B17: Podaj i ruszaj

Komentarz

Łap piłkę jedną ręką, nie upuszczaj wiosła. Chwytaj piłkę i zwracaj ją podczas sprintu. Piłka nie powinna spaść na wodę.


Ćwiczenie B18: Krzyż Południa

Kategoria: T1, boisko

Liczba graczy: sześciu lub więcej

Umiejętności

  • podawanie
  • łapanie
  • kontrola łódki

Ćwiczenie

  1. Gracze tworzą krzyż z grupą graczy w każdym punkcie.
  2. Pierwszy kajakarz z grupy A zaczyna z piłką z pozycji nieruchomej, rzuca ją pierwszemu kajakarzowi z grupy B, gdy ten płynie w stronę grupy C.
  3. B odbiera piłkę po lewej stronie i podaje ją do C. B dołącza na koniec kolejki w C.
  4. Po wrzuceniu piłki, A płynie do D i łapie piłkę od C.
  5. A podaje do D i dołącza na koniec kolejki w D.
  6. Ćwiczenie kontynuowane jest z udziałem wszystkich graczy.

B18: Krzyż Południa

Komentarz

Minimum sześciu graczy jest potrzebnych do tego ćwiczenia, ale może uczestniczyć w nim znacznie więcej. Dla sześciu graczy tworzone są dwie grupy po dwóch, każda naprzeciwko pojedynczego gracza. Piłka zaczyna w grupie z dwoma graczami, a pierwszy sprintujący gracz również pochodzi z grupy z dwoma graczami.

Użyj tego ćwiczenia do podań prostych, oburącz oraz lobów. Mogą być używane do podawania lewą i prawą ręką, a także do łapania jedną ręką. Aby urozmaicić, gracze mogą wrzucać piłkę nad dziobem, aby trzeba było złapać ją wiosłem. W celu zwiększenia koncentracji grupy i ograniczeniu wychłodzenia graczy, użyj dwóch piłek, jedna zaczyna w grupie A, druga w grupie D.


Ćwiczenie B19: Krzyż australijski – jedna piłka

Kategoria: T3, boisko

Liczba graczy: sześciu lub więcej

Umiejętności

  • podawanie
  • sprint
  • koncentracja

Ćwiczenie

  1. Gracze tworzą grupy w B i D. Po jednym graczu w A i C.
  2. Pierwszy gracz w grupie B (2) sprintuje w kierunku C i odbiera piłkę od nieruchomego (1).
  3. (2) podaje do stojącego w miejscu (3) i zajmuje miejsce za (3).
  4. (3) podaje do sprintującego (4) w kierunku A.
  5. (3) dołącza do grupy D zaraz po podaniu.
  6. (4) podaje do (1) i zajmuje miejsce za (1).
  7. (1) dołącza do grupy B zaraz po podaniu.
  8. Ćwiczenie zaczyna się od nowa.

B19: Krzyż Australijski – jedna piłka

Komentarz Aby rozpocząć ćwiczenie, (1) musi poczekać, zanim przekaże piłkę po raz drugi przed przejściem do B. Gracze muszą być stale czujni, przechodząc do każdej z czterech pozycji.

Następujące uwagi pomagają graczom:

  • po przekazaniu piłki sprintującemu graczowi, gracz w A dołącza do grupy B po lewej stronie. Gracz w C dołącza do grupy D po prawej stronie.
  • po tym, jak sprintujący gracz poda piłkę, gracz musi sprintować do przodu i szybko się obracać, aby zająć pozycję, aby odbierać następne podanie.

Ćwiczenie B20: Krzyż australijski – dwie piłki

Kategoria: T3, boisko

Liczba graczy: osiem lub więcej

Umiejętności

  • podawanie
  • sprint
  • koncentracja

Ćwiczenie

  1. Gracze tworzą grupy w B i D. Po jednym graczu w A i C.
  2. W tym samym czasie pierwsi gracze w grupach B i D (gracze (2) i (4) sprintują do przodu.
  3. (2) odbiera piłkę od (1). (4) odbiera piłkę od (3).
  4. (2) podaje do stojącego w miejscu (3) i zajmuje miejsce za (3).
  5. (4) podaje do stojącego w miejscu (1) i zajmuje miejsce za (1).
  6. (3) dołącza do grupy D zaraz po podaniu.
  7. (1) dołącza do grupy B zaraz po podaniu.
  8. Ćwiczenie zaczyna się od nowa.

B20: Krzyż Australijski – dwie piłki

Komentarz

Aby rozpocząć ćwiczenie, (2) i (3) muszą poczekać, zanim przekażą piłkę po raz drugi przed przejściem do B i D. Gracze muszą być stale czujni, przechodząc do każdej z czterech pozycji. Lepiej jest najpierw poprawnie wykonywać ćwiczenie z jedną piłką, zanim spróbujesz ćwiczenia z dwoma piłkami.

Następujące przypomnienia pomogą graczom:

  • po przekazaniu piłki sprintującemu graczowi, gracz w A dołącza do grupy B po lewej stronie. Gracz w C dołącza do grupy D po prawej stronie.
  • po tym, jak sprintujący gracz poda piłkę, gracz musi sprintować do przodu i szybko się obracić, aby zająć pozycję do odbioru następnego podania.

Ćwiczenie B21: Sprint za piłką

Stopień trudności: T1, jezioro

Liczba graczy: dwóch lub więcej

Umiejętności

  • Czas reakcji
  • Sprint

Ćwiczenie

  1. Dwaj gracze, A i B, stoją obok siebie.
  2. Gracz A wiosłuje do przodu, w linii prostej z umiarkowaną prędkością, oddalając się od B.
  3. Gracz B krzyczy "przód", "lewa" lub "prawa" i rzuca piłkę na wodę trzy metry przed A, lub w lewo, lub w prawo od A.
  4. Gracz A natychmiast wykonuje energiczny sprint, aby dotknąć piłki.
  5. Piłka pozostaje na wodzie. A kontynuuje płynięcie w pierwotnym kierunku.
  6. B zbiera piłkę z wody, aby rzucić ją ponownie.

Komentarz Celem jest poprawa czasu reakcji na dotarcie do piłki. Słowa "przód", "lewa" lub "prawa" są sygnałem do sprintu za piłką. Trzecia osoba może użyć stopera lub kamery, aby rejestrować czasy reakcji.

Aby ćwiczenie było skuteczne, sprintujący gracz musi rozwijać umiejętność wiosłowania, rotacji ciała i inne umiejętności przyczyniające się do poprawy prędkości.


Ćwiczenie B22: Długie podanie/krótkie podanie

Poziom trudności: T3, boisko

Liczba graczy: czterej

Umiejętności

  • podawanie
  • sprint
  • zwroty

Ćwiczenie

  1. Nieruchomy (1) zaczyna z piłką i podaje ją do nieruchomego (2) (długie podanie).
  2. (1) wiosłuje do przodu i odbiera piłkę od (2) będąc w połowie drogi do (2) (krótkie podanie).
  3. Po podaniu piłki, (2) sprintuje do przodu i wykonuje obrót o 180°, aby zająć miejsce opuszczone przez (1).
  4. (1) kontynuuje ruch i podaje piłkę na ukos do (4).
  5. Nieruchomy (4) podaje do nieruchomego (3).
  6. (4) wiosłuje do (3), odbiera piłkę i podaje ją na ukos z powrotem na początek.
  7. Ćwiczenie zaczyna się od nowa.

B22: Długie podanie/krótkie podanie

Komentarz

W ćwiczeniu wymagane są szybkie zwroty o 180°, gdy gracze sprintują i obracają się, by odebrać piłkę na ukos.


Ćwiczenie B23: Łapanie jedną ręką

Poziom trudności: T2, boisko

Liczba graczy: dwóch lub więcej

Umiejętności

  • łapanie jedną ręką

Ćwiczenie

  1. Stań naprzeciwko drugiego gracza, niezbyt daleko.
  2. Rzucaj piłkę dość delikatnie do drugiej osoby; tak, aby wpadła ona w zasięgu ręki, umożliwiając złapanie jedną ręką.
  3. Piłka jest łapana i zwracana w jednym ruchu.
  4. Zwiększ moc rzutu w miarę rozwoju umiejętności.

Komentarz

Łap piłkę w taki sposób, aby prędkość ręki odpowiadała prędkości piłki. Po kontakcie z piłką ręka porusza się w tył zwalnia piłkę. W miarę rozwoju umiejętności, rzucaj piłkę mocniej i szybciej.


Ćwiczenie B24: Ruchy nadgarstka

Poziom trudności: T3, brzeg

Liczba graczy: dwóch

Umiejętności

  • łapanie jedną ręką
  • wzmacnianie nadgarstka

Ćwiczenie

  1. Na brzegu, stój naprzeciwko drugiego gracza, w odległości około metra.
  2. Trzymaj obie ręce podniesione na poziomie z ramion, przedramiona pionowo (pozycja "poddaj się!").
  3. Piłka jest przekazywana bezpośrednio z jednego gracza do drugiego. To znaczy, z prawej ręki jednego gracza do lewej ręki gracza stojącego naprzeciwko.
  4. Zmień ręce, aby podać z lewej ręki do prawej ręki.
  5. Zmień kierunek, aby rzucać skośnie z prawej ręki do prawej ręki, a następnie z lewej ręki do lewej ręki.

Komentarz

Ramie i przedramię powinny być nieruchome. Uwagę należy skupić na ruchu nadgarstka i rozciąganiu palców, aby nadać kierunek. Dla dodatkowego wyzwania, użyj dwóch piłek.